Vabaduse ihalus. Ühe kasti siidri eest tehtud plakat, öised töömaratonid ja järk-järguline kasv – nii sündis Küllike Pihlapi disainiagentuur Kolxwork. Täna loob ta brände ja aitab ettevõtetel kasvada.
Mina olen Küllike Pihlap.
Olen alati imetlenud inimesi, kes suudavad midagi nullist luua ja teha seda omadel tingimustel. Minu jaoks on nad need, kes ei allu ühiskonna vaiksele survele minna “tavalisele” tööle, mis ei inspireeri ega too sisemist rahulolu.
Mind on alati paelunud mõte elada nii, et surivoodil saaks öelda:
“Elasin täiega, riskisin ja proovisin – mitte ei oodanud järgmise elu võimalust.”
Andy Warholi kunstivabrik on mulle heaks näiteks – looming, äri ja vabadus käisid seal käsikäes. Sama lugu Leonardo da Vinciga, kes ei piirdunud ühe valdkonnaga: kunst, teadus, leiutamine…
Miks peaks elu olema ühetaoline ja ette ära otsustatud?
Sunnitud algus
Minu esimene ettevõte sündis ootamatult – pärast koondamisteadet. Alles hiljem sain aru, et olin juba tükk aega läbi põlenud. Plaani mul polnud, ettevõtlusoskusest rääkimata.
Sel ajal olin veel täiskohaga graafilise disaini tudeng ning hakkasin kõrvalt reklaamitöid otsima.
Esimesed sammud olid üliõpilaste ürituste plakatid – enamasti tasuta või sümboolse tasu eest, näiteks kasti siidri näol. See ei aidanud muidugi arveid maksta, kuid andis võimaluse oma oskusi lihvida ja julguse proovida.
Peagi mõistsin, et vajan veel teadmisi ja kindlustunnet. Nii otsustasin esialgu keskenduda õpingutele ja ülikool rahulikult lõpuni teha.
Õppetunnid agentuurimaailmast
Pärast ülikooli sain tööle väikesesse reklaamiagentuuri. Seal õppisin poole aastaga kiirelt kujundama, konseptsioone looma ja sain kinnitust, et suudan kujundusprojekte iseseisvalt teostada. See kogemus oli hindamatu – ja kasvatas isu teha üha rohkem iseseisvaid otsuseid.
Sel ajal olin veel täiskohaga graafilise disaini tudeng ning hakkasin kõrvalt reklaamitöid otsima.
Teine katse ja müügitreening
Esimene oma klient tuli endise kursavenna kaudu. Ostsime koju arvuti, tegin projekti 600 euro eest (miinus maksud) ja töötasin hommikust õhtuni. Peagi sain aru, et selline tempo pole jätkusuutlik.
Pärast mõningaid katseid ja töökohtade vahetusi sain müügikogemust väikese 3D-visualisatsiooni agentuuri müügijuhina.
Seal õppisin, kui oluline on pidev müük, ja mõistsin, et tegutsedes korraga müügimehe, projektijuhi ja turundajana – võiksin seda kõike juba oma ettevõtte alt teha.
Kolxworki taassünd
2017. aastal tulid uuesti mahukad projektid – näiteks Eesti Jahimeeste Liidu ja Port Arturi kaubanduskeskuse kujundused. Sellest ajast peale oleme teostanud projekte väga erinevas mahus ja keerukuseastmes.
Ettevõtja mõtteviisi omaksvõtt
Aastate jooksul oleme loonud projekte, mis on andnud klientidele märgatavaid tulemusi:
Kõik see oli põnev ja õpetlik, kuid mitmel rindel tegutsemine hakkas lõpuks kurnama. Sain aru, et pean keskenduma peamiselt reklaamiagentuurile, kus saan rakendada oma teadmisi ja kogemusi kõige mõjusamal viisil.
Nende aastate kogemuste põhjal olen õppinud mõned olulised õppetunnid:
1. Projektid võivad oodatust rohkem aega võtta, sageli lisandub uusi ülesandeid ja etappe edasi liikudes juurde.
2. Ettevõtlus ei kulge kunagi täiesti plaanipäraselt – edu saavutamine nõuab paindlikkust ja valmisolekut kohaneda.
3. Väikestest sammudest kujunevad pikemas perspektiivis suured tulemused – oluline on järjepidevus ja õppimisvalmidus igas etapis.
4. Keskendumine ja prioriteetide seadmine on võtmetähtsusega, et energia ja ressursid üleliia ei hajuks.
Need kogemused on kujundanud minu tänast ettevõtjat – teadlikku, paindlikku ja tulemustele orienteeritud, kuid ka mõistvat oma piire ja ressursse.
Täna ja edasi
Tänaseks on meie fookus Kolxworki arendamisel. Sel aastal on valminud näiteks:
- Keeni mõisa bränding
- Ars Moriendi Estonia 2030 logo ja veebileht
Viimane projekt tegeleb oluliste ühiskondlike teemadega, mis puudutavad meie vananevat ühiskonda ja surmaeelset teavitustööd. Vaid kolme suvekuuga on
lehel käinud üle 1100 külastaja ilma ühegi kampaaniata.
Need projektid annavad jõudu ja kinnitust, et oleme õigel teel.
Jätkame loomist ja väärtuse pakkumist – nii klientidele kui ka kogukonnale.
LOO MORAAL
Ettevõtlus ei pruugi olla lihtne tee, kuid see on minu tee. Vabadusel luua ja ise otsustada on hindamatu väärtus.
Kui lugu meeldis, jaga seda lahkelt sõbraga.👇